Om træningen

Som altid er der flere hold i Sparta der træner til efterårsmarathon. Det kan være Berlin, HCA, Amsterdam, New York eller et af de mange andre marathonløb, der ligger i efteråret. Så hvis du har lyst til at løbe de lange ture i godt selskab, så kom og løb med hver søndag henover sommeren.

Det er planen at vi fortsætter slutningen af, hvorefter den nye marathon træningssæson starter igen.
Der er også træning i de 6 uger, hvor der er fællestræning til Copenhangen Half Marathon 2018, dog ikke den dag selve løbet afvikles.

TIDSPUNKT OG STED
Søndag klokken 9:00 fra Idrætshuset eller Sparta klubhus. Kom gerne senest et kvarter før start.

I juli måned er der sommerlukket i Idrætshuset. Her vil vi forsøge at få adgang til Spartas klubhus, hvor vi kan opbevare vores ting imens vi løber.

HVEM KAN DELTAGE?
Der ikke er tale om et officielt Sparta tilbud, så er alle meget velkomne.

FARTHOLDERE
Der er ikke tilknyttet faste fartholdere. Men en del af fartholderne fra Telenor Copenhagen Marathon (TCM) kommer og løber med. Herudover er der også erfarne kræfter fra de forskellige Sparta hold, der assisterer. Det er en god ide at du tjekker ruten ud, så du om nødvendigt kan hjælpe fartholderne med at finde vej. Ja, det kunne også være at du selv kunne prøve at bide skeer med være fartholder!

TEMPO
Der inddeles i hold. Tempo aftales nærmere inden vi løber. Der vil typisk blive inddelt i tempi fra 4:30 og op til 6:30 min/km, med 15 sek. imellem
hvert hold. Sammensætningen afhænger af fremmødet af fartholdere og løbere.

RUTER
Der er tale om vejledende træningsplan og der vil komme ændringer undervejs.

Der vil blive lagt vægt på at løbe andre ture end dem vi kender fra fællestræningen til TCM. Ruterne forsøgt lagt, så det er til at finde rundt.
Herunder er det også vigtigt at det er ruterne er egnede til løb.
De første par gange vil det være kendte ruter. Dette er af hensyn til vi gerne lige vil se, hvor mange der kommer.
Ruteforslag vil løbende blive udbygget med rutekort i Google maps samt printvenligt kort, der kan udskrives og tages med på turen.

Ugens tur bliver annonceret på facebooksiden, hver uge senest onsdag aften.

VÆSKE
Selvom vi har så vidt muligt har forsøgt at lægge ruterne, så vi komme forbi toiletter med vand er det vigtigt at du selv sørger for at medbringe
væske på turen. Der ikke væskedepoter, som vi kender det fra søndagstræningen til Copenhagen Marathon. Det kan blive endog meget varmt, så det nødvendigt
du medbringer din egen væske.

FACEBOOK
Som nævnt er omdrejningspunktet for træningen denne hjemmeside og facebook. Du finder facebook siden her>

Du kan finde links til de forskellige TCM holds facebook sider og grupper her>